DZIECIŃSTWO
Gdy w mieście zapadał zmierzch ludzie udawali się do świątyni. Stary kapłan siada przy ogniu i zaczynał opowieść skierowaną do najmłodszych:
- Tych Co Przetrwali już z nami nie ma. Wy, moje dzieci, trzecie pokolenie narodzone na Nowym Lądzie, wchodzi w dorosłość.
O potędze cywilizacji, o jej historii rozwoju i upadku niewielu już pamięta. - tu, następowała opowieść o Gniewie z Nieba, Latającym Królu i jego Żelaznych Rydwanach, puentowana jednym prostym zdaniem które, powtarzane co tydzień, wrzyna się miedzy myśli: - Jesteśmy potomkami tych, których ominął Gniew z Nieba. Naszym zadaniem jest przetrwać i odbudować dawną potęgę, kulturę i zasady ładu społecznego. - Po wieczornej gawędzie, przychodził czas na modlitwę:
Do lasu nigdy nie chodzę
Bez stróża, lub psa przy nodze
Bez stróża, lub psa przy nodze
Jeśli coś
złego zobaczę
Bo miasta
biegnę, nie płaczę
Czy to półmrok czy świtanie
Czy to dzwon czy łopotanie
Oczy ku niebu kieruję
I gadziny wypatruję
A jeśli się smok pojawi
niech mi serca strach nie trawi
Trzeźwo niech pracuje głowa
Bić na alarm i się schować.
CZASY OBECNE
Od chwili, gdy ludzie osiedlili się na Nowym Lądzie minęło siedemdziesiąt siedem lat. Udało się zbudować kilka przyczółków cywilizacji wzdłuż Zimnej Rzeki:
Ujście, miasto portowe ( ok. 400 mieszkańców) w delcie rzeki, którego majorem jest Murrow
Czarnobrody, kapłan potężnego Chtuhlu. Towary: sól, owoce morza, glina, grog.
W miejscu gdzie rzeka Północna
wpada do Zimnej, na stromej skale wznosi
się Twierdza Wiatrów. W tej srogiej warowni porządku
strzeże zbrojny hufiec pod wodzą minora Ivana Dun'Amon. Towary: smoła, węgiel drzewny,
wino
Esarta,
największe i najstarsze miasto na Nowym Lądzie, zarządzane
przez Jagę wdowę po Erwinie herbu Pobóg. Tu mieści się zamek królewski,
oraz pomnik żelaznych rydwanów. Towary: Drewno, Skóry, Narzędzia
POJĘCIA
Gniew z Nieba - już na wpół legendarne wydarzenie, które zmiotło z powierzchni ziemi mieszkańców Starego Lądu,
Żelazne rydwany
- statki, które rzekomo potrafiły unosić się w powietrzu. Legenda
głosi, że to dzięki nim udało się opuścić Stary Ląd, tuż przed Czasem
Gniewu. Ich pomnik stoi na środku Esarty
Leśny Lud – Mało, kto ich
widuje. Zwiadowcy mówią, że w zamian za
grog dostarczają różne materiały. Nie
mówią naszym językiem, mają oczy jak gad, szpiczaste uszy i bladozieloną cerę.
POSTACIE GRACZY
Powyższy opis przyciągnął czterech graczy, którzy stworzyli następujące postacie:
Rycerz
Władysław herbu Waga, siostrzeniec majora Wito, dowódcy zwiadu.
Fechmistrz Gniewko, nauczyciel walki mieczem
Kapłan
Melchior, sługa świątyni Ognia.
Złodzie…
znaczy… podróżnik Gared.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz