niedziela, 23 września 2012

KB#35 - Krasnoludki

Poniżej autorka napisana w jeden wieczór dla jaj i odłożona do szuflady. Wyszło jak wyszło i przy okazji Karnawału publikuję TO na blogu. Prezentuję veryverylow-antyheroic-fullcolor-pseudofantasy pod tytułem:

KRASNOLUDKI

*** Fakty o krasnalach ***
Krasnoludki istnieją, choć już nie tak liczne jak kiedyś. Od wieków źli ludzie polują na nie, hartują, malują i umieszczają w swoich ogrodach jako ozdobę. Zapewne znasz niejedno cmentarzysko krasnoludków... 

… ale nie mówmy o złych rzeczach. Mówmy o dobrych rzeczach!

Pierwsza dycha to dla krasnala czas sielanki, jednak gdy wyrasta mu broda, sam zaczyna pilnować swoich interesów. W dniu dziesiątych urodzin zostaje wykopany z rodzinnej chatki, zbiera z ziemi manatki i rusza w świat baśni w poszukiwaniu szczęścia. Szczęście to dobra rzecz, ale nie łatwo je znaleźć. 

*** Rola bajarza *** 
Bajarz to ten który opowiada bajki. Nie jest wcale zły, ale czasem takiego udaje…
Jego zadaniem jest prowadzić sesję dla pozostałych graczy.  W tym celu musi się przygotować,  najlepiej czytając losową bajkę ze swego podręcznego zbioru.

*** Gracz i jego Krasnoludek ***
Każdy Gracz ( poza Bajarzem ) ma Krasnoludka. Każdy Krasnoludek ma jednolite ubranie [ dające +2 do PRIORYTETU w zależności od koloru ] oraz imię symbolizujące główną ułomność krasnoludka.

Gracz rzuca [X*k6] losując PRIORYTETY życiowe , czyli to czym dotychczas zajmował się  jego krasnal:

[1] Nauka ( czytanie bajek o tym i owym )
[2] Praca ( naprawianie domowych sprzętów )
[3] Zabawa ( sztuczki, tańce, chowanie się )
[4] Spacery( wspinanie, pływanie, skakanie )
[5] Ogródek ( uprawa roślin i pitraszenie )
[6] Awantury ( walka na piąchy i wyzwiska )

Krasnoludek ma przy  kubraku Y fartownych GUZIKÓW, które pomagają uniknąć poważnych kłopotów. Za każdym razem gdy ważą się jego losu może urwać jeden GUZIK i wyjść cało z opresji.

UWAGA! Na początku gry suma X+Y=5 oraz Y=2,3 lub 4.


Krasnoludek jest gotowy by wyruszyć na poszukiwanie szczęścia. Co jest szczęściem twojego krasnoludka? Sprawdź rzucając [2k6]:
[2,3] Ogródek pełen egzotycznych roślin
[4] Warsztat pełen narzędzi
[5] Zyskać przyjaciół
[6] Ustatkować się
[7] Wielka przygoda
[8] Zdobyć ogromny skarb
[9] Zyskać sławę
[10] Biblioteczka pełna wspaniałych bajek
[11,12] Zawędrować na kraniec świata
Krasnoludek wyznacza sobie CELE. Cele to kamienie milowe w poszukiwaniu szczęścia.

*** Wyzwania, Cele i  Priorytety ***
Za każdym razem gdy krasnal chce zrobić coś trudnego gracz wykonuje test [2k6+PRIORYTET].  
Jeśli wynik będzie równy lub większy niż TRUDNOŚĆ to deklarowana akcja kończy się powodzeniem.
Jeśli na kostkach będą dwie szóstki - oznacza to spektakularny sukces, czyli  wszystko idzie jak płatka.
Jeśli na kostkach będą dwie jedynki - oznacza to krytyczną porażkę, ale nie przejmuj się tym, bo
krasnal uczy się na błędach. Pięć krytycznych porażek w jednej dziedzinie zwiększa ten PRIORYTET.
Jeśli krasnal nie podoła wyzwaniu musi przyjąć na siebie konsekwencje porażki lub poświecić GUZIK.
Co sesję, jeśli krasnal zrealizuje CEL zwiększa dowolny PRIORYTET i wyznacza sobie kolejny CEL.


|-----------------------------------------------------------------------------------------------|
KATALOG OGRODOWY
CZYLI MROCZNY PORADNIK WYKAŃCZANIA KRASNALI

 
*** Trudność i konsekwencje ***
TRUDNOŚĆ to pojęcie względne.  Niemniej jednak bajarz wie co jest trudne a co proste. Poniższa tabela prezentuje przyporządkowanie liczb do poszczególnych TRUDNOŚCI.
TRUDNOŚĆ
Proste
Zwykłe
Trudne
B. Trudne
O rety!
LICZBA
6
8
10
12
14
PRZYKŁAD
Strzał z procy…
.. celny…
… do wróbla …
... na 50 m ...
… i to w nocy!
Im wynik testu bardziej odbiega od liczby  z tabeli tym większe są konsekwencje działania.

*** Rzucaj wyzwania gdzie popadnie ***
Nie masz pomysłu na wyzwanie? Rzuć se kostką…
[1]Nieznana kraina, stworzenie, roślina
[2] Dziura w szosie lub trzosie
[3] Upał lub chłody, czyli zmiana pogody
[4] Panienka z okienka
[5] Kupiec co ma chłam i chce go wcisnąć wam
[6] Grupa chochlików  -  awanturników
Korzystaj też z gotowych baśni bo tam jest pełno wyzwań i to na lepszym poziomie niż te tutaj.
 
*** Guzików odzyskanie ***
GUZIK raz zerwany traci moc, ale po każdej sesji drużyna może zaczarować ponownie jeden z nich. Wspólne podjęcie decyzji czyj to będzie GUZIK nie jest nigdy łatwe, ale warto na coś się zdecydować, bo inaczej figa z makiem.

Czasem zdarza się też, że po wielkim wyzwaniu pełnym wielu TRUDNOŚCI komuś na głowę spada GUZIK z nieba, jednak rozsądny bajarz unika takich anomalii pogodowych.

*** Mapa świata baśni ***



*** Przykładowa karta Krasnala ***



*** Koniec ***
Gra kończy się gdy krasnal zmieni się w porcelanę lub zrealizuje wszystkie CELE osiągając swoje szczęście.






3 komentarze:

  1. Hahaha, fajne to :) Nie zagrałbym, ale dla dzieci w sam raz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieci to teraz są na etapie Majnkrafta, Diabolo i Kieszonkowych Potworów...

      Usuń
  2. Mój znajomy robi erpega o gnomach... aż mu podeślę Twoje krasnoludki, jako potencjalne źródło inspiracji ;).

    Peace,
    Skryba.

    OdpowiedzUsuń