*** Fakty o
krasnalach ***
Krasnoludki
istnieją, choć już nie tak liczne jak kiedyś. Od wieków źli ludzie polują na
nie, hartują, malują i umieszczają w swoich ogrodach jako ozdobę. Zapewne znasz niejedno
cmentarzysko krasnoludków...
… ale nie
mówmy o złych rzeczach. Mówmy o dobrych rzeczach!
Pierwsza dycha
to dla krasnala czas sielanki, jednak gdy wyrasta mu broda, sam zaczyna
pilnować swoich interesów. W dniu dziesiątych urodzin zostaje wykopany z
rodzinnej chatki, zbiera z ziemi manatki i rusza w świat baśni w poszukiwaniu
szczęścia. Szczęście to dobra rzecz, ale nie łatwo je znaleźć.
*** Rola bajarza ***
Bajarz to
ten który opowiada bajki. Nie jest wcale zły, ale czasem takiego udaje…
Jego
zadaniem jest prowadzić sesję dla pozostałych graczy. W tym celu musi się przygotować, najlepiej czytając losową bajkę ze swego
podręcznego zbioru.
*** Gracz i jego
Krasnoludek ***
Każdy Gracz (
poza Bajarzem ) ma Krasnoludka. Każdy Krasnoludek ma jednolite ubranie [ dające
+2 do PRIORYTETU w zależności od koloru ] oraz imię
symbolizujące główną ułomność krasnoludka.
Gracz rzuca
[X*k6] losując PRIORYTETY życiowe , czyli to czym dotychczas zajmował się jego krasnal:
[1] Nauka
( czytanie bajek o tym i owym )
[3] Zabawa (
sztuczki, tańce, chowanie się )
[4] Spacery(
wspinanie, pływanie, skakanie )
[5] Ogródek
( uprawa roślin i pitraszenie )
[6] Awantury ( walka na piąchy i wyzwiska )
Krasnoludek
ma przy kubraku Y fartownych GUZIKÓW,
które pomagają uniknąć poważnych kłopotów. Za każdym razem gdy ważą się jego
losu może urwać jeden GUZIK i wyjść
cało z opresji.
UWAGA! Na
początku gry suma X+Y=5 oraz Y=2,3 lub 4.
Krasnoludek
jest gotowy by wyruszyć na poszukiwanie szczęścia. Co jest szczęściem twojego
krasnoludka? Sprawdź rzucając [2k6]:
[2,3]
Ogródek pełen egzotycznych roślin
[4] Warsztat
pełen narzędzi
[5] Zyskać
przyjaciół
[6]
Ustatkować się
[7] Wielka
przygoda
[8] Zdobyć
ogromny skarb
[9] Zyskać
sławę
[10]
Biblioteczka pełna wspaniałych bajek
[11,12]
Zawędrować na kraniec świata
Krasnoludek
wyznacza sobie CELE. Cele to
kamienie milowe w poszukiwaniu szczęścia.
*** Wyzwania, Cele
i Priorytety ***
Za każdym
razem gdy krasnal chce zrobić coś trudnego gracz wykonuje test [2k6+PRIORYTET].
Jeśli wynik
będzie równy lub większy niż TRUDNOŚĆ
to deklarowana akcja kończy się powodzeniem.
Jeśli na
kostkach będą dwie szóstki - oznacza to spektakularny sukces, czyli wszystko idzie jak płatka.
Jeśli na
kostkach będą dwie jedynki - oznacza to krytyczną porażkę, ale nie przejmuj się
tym, bo
krasnal uczy
się na błędach. Pięć krytycznych porażek
w jednej dziedzinie zwiększa ten PRIORYTET.
Jeśli
krasnal nie podoła wyzwaniu musi przyjąć na siebie konsekwencje porażki lub
poświecić GUZIK.
Co sesję,
jeśli krasnal zrealizuje CEL zwiększa
dowolny PRIORYTET i wyznacza sobie
kolejny CEL.
|-----------------------------------------------------------------------------------------------|
KATALOG OGRODOWY
CZYLI MROCZNY PORADNIK WYKAŃCZANIA KRASNALI
*** Trudność i
konsekwencje ***
TRUDNOŚĆ to pojęcie względne. Niemniej jednak bajarz wie co jest trudne a
co proste. Poniższa tabela prezentuje przyporządkowanie liczb do poszczególnych
TRUDNOŚCI.
TRUDNOŚĆ
|
Proste
|
Zwykłe
|
Trudne
|
B. Trudne
|
O rety!
|
LICZBA
|
6
|
8
|
10
|
12
|
14
|
PRZYKŁAD
|
Strzał z procy…
|
.. celny…
|
… do wróbla …
|
... na 50 m ...
|
… i to w nocy!
|
Im wynik
testu bardziej odbiega od liczby z
tabeli tym większe są konsekwencje działania.
*** Rzucaj wyzwania
gdzie popadnie ***
Nie masz
pomysłu na wyzwanie? Rzuć se kostką…
[1]Nieznana kraina, stworzenie, roślina
[2] Dziura w
szosie lub trzosie
[3] Upał lub
chłody, czyli zmiana pogody
[4] Panienka
z okienka
[5] Kupiec
co ma chłam i chce go wcisnąć wam
[6] Grupa chochlików - awanturników
Korzystaj też
z gotowych baśni bo tam jest pełno wyzwań i to na lepszym poziomie niż te
tutaj.
*** Guzików
odzyskanie ***
GUZIK raz zerwany traci moc, ale po
każdej sesji drużyna może zaczarować ponownie jeden z nich. Wspólne podjęcie
decyzji czyj to będzie GUZIK nie
jest nigdy łatwe, ale warto na coś się zdecydować, bo inaczej figa z makiem.
Czasem
zdarza się też, że po wielkim wyzwaniu pełnym wielu TRUDNOŚCI komuś na głowę spada GUZIK
z nieba, jednak rozsądny bajarz unika takich anomalii pogodowych.
*** Mapa świata baśni
***
*** Przykładowa karta Krasnala ***
*** Koniec ***
Gra kończy
się gdy krasnal zmieni się w porcelanę lub zrealizuje wszystkie CELE osiągając
swoje szczęście.
Hahaha, fajne to :) Nie zagrałbym, ale dla dzieci w sam raz!
OdpowiedzUsuńDzieci to teraz są na etapie Majnkrafta, Diabolo i Kieszonkowych Potworów...
UsuńMój znajomy robi erpega o gnomach... aż mu podeślę Twoje krasnoludki, jako potencjalne źródło inspiracji ;).
OdpowiedzUsuńPeace,
Skryba.