piątek, 20 września 2013

LARP - Porfesje na start.


Dla graczy, którzy pojawiają się po raz pierwszy na imprezie tego typu wprowadzamy uproszczenie. Teraz do wyboru jest kilka schematów startowych oraz proponowane możliwości rozwoju na przyszłość.



BERSERK
( 30pd ) Miecz oburęczny + Odporność na Strach
( +10 ) Zwiad ( może poruszać się po terenie gry bez drużyny )
( +10 ) Szał bitewny ( okrzyk podczas pierwszej szarży w bitwie, przez 3s niewrażliwy na ciosy )
( +10 ) Ostatni Bastion ( gdy traci ostatni pż walczy jeszcze przez 3s, potem pada )
Klucz furii
1pd - za każdą scenę, gdy szarżujesz, jako pierwszy na wroga
1pd - gdy usiekniesz, trzech wrogów w jednej bitwie

ZWIADOWCA
( 30pd ) Zwiad + Dwa krótkie miecze
( +10 ) Długi + krótki miecz
( +10 ) Rozbrajanie mechanizmu ( automatycznie rozbrajasz pułapki wchodząc do ich środka )
( +10 ) Dwa długie miecze
Klucz zwiadowcy
1pd - za każdym razem, gdy odnajdziesz ważne miejsce i naniesiesz je na mapę
1pd - za każda scenę, w której podkradniesz się do wroga

ŁOWCA
( 30pd ) Łuk i 6 strzał + Garbowanie ( czerpiesz zyski z polowania )
( +10 ) Ulubiony wróg ( +1 obr w walce przeciw danemu typowi wroga )
( +10 ) Ulubiony wróg II ( kolejny rodzaj wroga )
( +10 ) Dodatkowy Kołczan ( + 3 strzały )
Klucz łowcy
1pd - za każdą złotą monetę zarobioną na trofeach
1pd - za każdym razem, gdy upolujesz ulubionego wroga


STRAŻNIK
( 30pd ) Tarcza + Krótki miecz
( +10 ) Moc: Przesłuchiwanie
( +10 ) Długi miecz
( +10 ) Zbroja
Klucz strażnika
1pd - za każdą przehulaną  złotą monetę ( napitek, hazard, kolekcja motyli etc. )
1pd - za każdą scenę, w której twoja postać naraża życie na posterunku

KAPŁAN
( 30pd ) Krótki miecz + Leczenie +  Moc: I
( +10 ) Moc II
( +10 ) Moc III
( +10 ) Oręż preferowany bóstwa ( Włócznia / Miecz / Buzdygan )
Klucz wiary
1pd - za każdą złotą monetę ofiary świątynnej
1pd - za scenę dysputy o doktrynach

ZBROJMISTRZ
Naprawa + Identyfikacja + Młot ( 70cm )
( +10 ) Wzmocnienie ( podczas odpoczynku sprawiasz, ze przedmiot jest niezniszczalny przez cały dzień )
( +10 ) Młot Bitewny ( 110 cm )
( +10 ) Wiedza o Artefaktach  
Klucz zbrojmistrza
1pd - gdy zarobisz złotą monetę pracując w kuźni
1pd - za każdy potężny artefakt, który stworzysz lub zdobędziesz

DODATKI - do wykupienia w dowolnym momencie, o ile nie zostały już wykupione
( +10 ) Odporność na ( Strach/Ogień/Mróz/Trucizny/Wszelką magię etc)
( +10 ) Wiedza o... ( Masz dodatkowe, przydatne informacje na dany temat )
( +10 ) +1pż ( max 5pż )

Każda profesja to pakiet intuicyjnych umiejętności. Wspólne cechy każdego pakietu to:
- dokładnie 2pż na start
- broń ( proszę zauważyć, że Handlarz i Adept Magii są niedostępni )
- równy start z poziomu 30pd
- klucze na podobnym poziomie trudności 

Tutaj kończą się podobieństwa i zaczynają różnice. Oraz ogromna przestrzeń na kreatywność gracza który swoją postać na schemacie Strażnika może przemienić w Żołdaka, Zbója, Rycerza czy Strażnika Miejskiego.

Co o tym myślicie? Czy gotowe schematy pobudzą do tworzenia fabularnie ciekawszych postaci?




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz